29 Eylül 2008 Pazartesi

Tyler bunu biliyor....

Dilimle silahın namlusuna açtığımız susturucu deliklerini hissedebiliyorum. Bir silahın çıkardığı sesin en önemli bölümünü genleşen gazlar oluşturur, ve de kurşunun çıkardığı ince sonik bir patlama duyulur, çünkü kurşun çok hızlı gitmektedir. Susturucu yapmak için, silahın namlusuna sadece delik açmanız gerekir, bir sürü delik. Bu delikler gazın kaçmasına ve kurşunun hızının, ses hızının altına düşmesine sebep olur. Delikleri yanlış açarsanız, silah elinizi uçuracaktır.
"Bu aslında ölüm değil." diyor Tyler. "Efsane olacağız. Yaşlanmayacağız." Namluyu dilimle yanağıma doğru alıp, Tyler sen vampirlerden bahsediyorsun diyorum.

Üstünde durduğumuz bina on dakika içinde burada olmayacak. Buharla dezenfekte
edilmiş nitrik asidin yüzde doksan sekiz konsantresini alırsın, ve bu aside üç kat fazla sülfürik asit eklersin. Bunu buz teknesinde yapmalısın. Göz damlası ile damla damla gliserin
eklersin.

Nitrogliserinin olur. Ve patlamaya hazır.

Bbbbbuuuummmmmmm....

Bunu biliyorum çünkü Tyler bunu biliyor.


...yukarıdaki, replik dövüş klübünden. İzlemeyeniniz yoktur bu filmi. Bir eleştiri filmidir. Bir çok kişinin söylemiyle; ilk defada anlaşılması zor deniliyor. Bunun sebebi bizlerin filmlere sadece görüntüden ibaret olduğunu sanmamızdan, geçen replikleri irdelememizden ötürü gelmesiyle ilişkili olduğunu düşünüyorum. Tyler bunu bildiği içinde, repliklerde insanlara gerçek hayattan ürkütücü bir çok anekdot sunuyor...

Perki sizler filmleri ne gözle izlersiniz?

3 yorum:

Aydan Atlayan Kedi dedi ki...

Beni en çok etkileyen filmlerden biridir. Bir konuda sana katılıyorum Kedicim: Görüntüler bizi öylesine içine alıyor ki diyaloglardaki vurguların çoğu o görüntüler içinde eriyip buhar oluyor. Erkek kardeşim bir filmi banda kaydetmişti. Onu görüntü olmadan dinlemiştik. İşte o zaman anladım defalarca izlediğim o filmde ne kadar çok şeyi, tüm dikkatime rağmen atladığımı.

My little Montenegro dedi ki...

Dikkati kuvvetlide olsa bir insanın anlam yüklemesi açısından birde fazla izlemesi gereken bir film..Teşekkürler anımsattıkların için...Güzel bir bayram geçirmenizi diliyorum...

ilham perisi dedi ki...

Hayırlı bayramlar geçirmen dileğiyle liberter..İyi bayramlar...