"küfür bir saldırıdır".. der cemal süreya.
şair eşref kullandığı beyitlerinde bir hayli hakaret eder tahakküme.
toplumu koyun edip, doğruları değiştirmeye çalışan, çürümüş erkil
zihinlere isyan eder. sözcüklerindeki derin küfürlerle birlikte.
yargılanır. ama otuz iki dişini gösterip, popülist bir gaye
yürütmemiştir. neyzen tevfik ise onun yoğurt yediği tas ile besteler
yapar, çarpıklığa en güzel sövgülerini dizer. hiç bir satırı zamanda
buharlaşmaz. hakarettir diye tahakkümce yargılansa da fikirleri insana
batmaz. çünkü bir edebiyatı doğurmuştur bu topraklarda. can yücel halkın
yaşamını öykünür, imgelerde metaforlar giyindirir. kendi üzerinden,
halkın çiçekli diliyle. küfür "halkın dik duruşlu yontusudur"...der ve
yazılarının arasında gebelendirir düşünceler oluşturmak için.
yargılanır. otorite tarafından.
bu insanlar bir retorik gerçekleştirir. yadsınamaz. ama üç
kelimesinden beşi küfür olan da bu yazıdaki manayı da, ironiyi de
kavrayamaz.
sonuç: bunlar zihin parçaları içerir. insanı düşündüren /
düşünebilen insanların parçalarıdır. batmaz. kimseye batırmak içinde
uğraşı seviyesizliğine indirilemez. çünkü küçük insanlar insanları dert
edinmişken, büyük insanlar olayların vahametini dert edinmiştir.
(bkz: yağın suyun üzerine çıkması suyun ezikliği değildir)
2 yorum:
Bir kaç satırla ancak bu kadar güzel anlatılabilirdi. Elinize sağlık.
küfür kötü değildir. insan onu, onun arkasına sığınarak kirletiyor. fikrimce.
Yorum Gönder