14 Nisan 2011 Perşembe

cinsiyetçi reklamlara karşıyım(!)

kadın' ın metalaştırılması cinsiyetçi faşizmin en belirgin yaptırımıdır. buna DUR DE!

not: mide bulandırıcı bir halde, tüm reklamlardaki kadını seksist bir obje gibi bizlere dayatan sistem ,foseptik çukuru gibi.

4 yorum:

Kızıl dedi ki...

Nihayet benim gibi düşünen birisi daha...

Son zamanlarda bu şikayetim daha da arttı çünkü artık tamamen mide bulandırıcı halde... Bir kadın olarak şiddetle kınıyorum bu durumu...

Unknown dedi ki...

bu sorundan da öte bir hale geldi diye düşünüyorum.

Adsız dedi ki...

her seyin "arzu nesnesi" ekseni etrafinda dondugu bir yasam duzeniyse icinde bulundugumuz hal, (daha oncesinde ve halihazirda)zaten nesne olarak algilanan kadin kavraminin, genel anlami ile medya tarafindan da peskitirilmesini daha "da" rahatsizlik verici bulmuyorum. Bu biraz bokun bokunun cikarilmasi gibi saniyorum ki, Ancak ilginc buldugum bir diger nokta, erkegin (kavramin barindirdigi tum anlamlar ile beraber), kadinin alim ve secim gucunun de kuvvet kazanmasi ile (aslinda uzun uzadiya konusulmasi gereken bir konu elbet) metalastirilmasi. Haz ve senin olmali mesajlari ile birlestirilenin (integrated) sadece kadin degil, bir suredir erkekte olmasi ilginc. Bundan olumlu bir degisim olarak bahsetmiyorum, ozetle demek istedigim her iki cinsiyetinde alim ve tuketim kavramlari ile sunuluyor olmasinin yine feminizm baglaminda urkutucu olusu.

Unknown dedi ki...

thejokeisonyoubitch: içerisinde yaşadığımız bok sistem olan kapitalizm dişlerini objeleştirilen kadın/erkek üzerinden yükseltmesi kadınlar/erkekler açısından aslında kabullenilmemeli(özet: haklısınız cinsiyet olarak her iki türde sömürülmekte). fakat kadının cinsel bir meta olarak, sürekli kitle iletişim araçlarıyla toplumda sadece seks için varolduğunu dayatmak bir uyuşturma yönelimidir.

zaman geliştikçe ilahi siyasal sistem kapitalizm herşeyi sömürüyor geçmişte de olduğu gibi. sadece figüranlar değişiyor. örnek toplumların bu uyuşukluğu daha öncesinde futbol, din gibi unsurları çevrelerken şimdilerde televizyon ve cinsel azgınlıklar(cinsel ihtiyaç değil) ile sağlanıyor.

özet olarak: homoseksüelliğide aşağılayan bu homofobik ve cinsiyetçi reklamların mide bulandırmasındaki temel sebep, insanları zombilikle-hayvanlık arasında bir çizgide tutmasından.

yorum için teşekkürler :)