13 Şubat 2009 Cuma

Cev(ap)lar[M.İ.M]

Amanında mimlenmişim.

İnsan bi kere mimlenmeye görsün, cevap vermesi gereken bir çok soru ile karşı karşıya kalıyor. Sevgili Aydan Atlayan Kedi ablam beni mimlemiş. Bende o zaman başlayayım cevaplarıma:

*Sizi en çok üzecek olay?

Sevdiklerime zarar gelmesi. Ve hayata karşı mücadelesiz bırakılmak.(böyle bir durumda ötenazi isterim)

*Nerede yaşamak isterdiniz?

Bir dağ yamacında yaşamak isterdim. Eteklerini denizin taradığı bir dağın yamacında, sevdiklerimle birlikte yaşamak isterdim. Sabahları kuş sesi ile uyanmak, ikindi vakitleri dalgaların kıyıyı tokatladığı vakitlerde doğa ile bütünleşmiş bir halde çalışıp, akşamlarıda sadece ailemin tatlı, sıcak sohbeti içerisinde uykuya götüren muhabbetlerin yapıldığı bir yerde yaşamak isterim.

*Yaşayabileceğiniz en mutlu an?

Sadece insanlığın bireysel bencillikten uzaklaşacağı, kavganın, kinin, nefretin, savaşın, tartışmanın, bilinçsiz bilgeliğin olmadığı. Otoritenin yıkılıp, herkesin karşılıklı anlaşmayla yaşadığı anın ve hayatın içerisinde ikame ettiğim bir zaman dilimi benim için en mutlu andır.

*Hangi hataları hoşgörüyle karşılayabilirsiniz?

Aldatılmak, yalan söylenilmesi ve aileme, sevdiklerime dil uzatılması dışındaki tüm hataları...

*En sevdiğiniz erkek karakter?
Herkül Barfuss- Bir garip aşk öyküsü romanının ana karakteridir. Toplumca ucube olarak nitelendirilen birisi olsa da ve romanda bazen kızsanızda yaptıklarına hak vermemek mümkün değil.

*En sevdiğiniz kadın karakter?

Anna Karenina, aşığının peşine düşen ve bir trenin önüne atlayarak intihar eden o evli kadın.

*Tarihteki favori kahramanlarınız?

Herkes kalıpları kırıp toplumu az da olsa uyandırdığında gözümde kahramandır. bunun cinsel bir ayrıdımı yok kadın veya erkek. Ya da herhangi bir hayvan bile yeri geldiğinde kahramandır. Algı kahramanlığı belirler fikrimce...

*Gerçek hayattaki favori kahramanlarınız?

Sevdiklerim. Beni hayata bağlamayı onlar ve onların gözleri başarıyor.

*En sevdiğiniz ressam?

Camile Pisarro

*En sevdiğiniz müzisyen?

Böyle bir kategorize yanım yok!

*Bir erkekte en çok beğendiğiniz özellik?

Cinsiyet ayırdımına karşıyım. Ortak bir eksende: Yaşam anlayışını bencillikten uzak bir eksende götürmesi..

*Bir kadında en çok beğendiğiniz özellik?

Cinsiyet ayırdımına karşıyım. Ortak bir eksende: Yaşam anlayışını bencillikten uzak bir eksende götürmesi..

*En sevdiğiniz erdem?

Sözdeki statikliğini, yaşamında dinamikleştirebilmesi....

*Yapmaktan en mutlu olduğunuz iş?

Etrafıma gülümsemek.

*Kimin yerinde olmak isterdiniz?

Kimsenin.

*Arkadaşlarınızda hangi özelliklerin olmasını istersiniz?

Olduğu gibi görünmeleri özelliği yeterli.

*Kendinizde gördüğünüz en temel eksiklik?

Çevreme göre fazla alınganım sanırım, bide aşırı derece herşeyi umursuyormuşum.

*Hayatınızın en büyük şanssızlığı?

Hayatın herzaman sevdiklerimle arama mesafe koymayı sevmesi.( Ama ben bu zinciri kırıyorum :). Onların ve kendi çabalarım sayesinde.)

*En sevdiğiniz renk?

Siyah üzerine kırmızı...

*En sevdiğiniz çiçek?

Hepsi...

*En sevdiğiniz kuş?

Bızdık(Bızdık benim muhabbet kuşumdu. Omzumdan kaçmazdı hiç. Ve insan gibiydi. Onun ölmesi çok üzmüştü beni)

*En sevdiğiniz yazar?

Birçok kişi var. Tek bir isim veremeyeceğim...

*En sevdiğiniz şair?

Birçok kişi var. Tek bir isim veremeyeceğim...

*Tarihte en sevmediğiniz karakter?

Tüm otoriter, diktatör, ben merkezci, siyasi yaşamı(Felsefesinden uzak bir halde) insanlık üzerinde hakim kılmış tüm insanlar...

*En çok isteyeceğiniz özellik?

Mutlu edebilmek her an :) ...

*Nasıl ölmek isterdiniz?

Sıradan...

*Hayattaki sloganınız?

Ben nehir kıyısındaki parmaklığım, tutunabilen tutunsun bana. ama kimse yaslanmasın çünkü değnek değilim.(Şu an değişmiş olabilir. Nietzsche'nin sözü affola.)

*Şu anki ruh haliniz?

İlk döneminden yarılayıp, ikinci dönemden okulu bitirme gayretinde....

...eee artık cevaplar bitti. İnsan kendisinin dedikodusunu yapamıyor/yapıyor. Sonuç olarak bu işi iyi kötü atlattık hadi bakalım sıra bu soruyu gönderdiklerimde. sağlıcakla...

MimLediklerim:BUGÜNÜ YAŞAMA ARZU'SU, Kırmızı Günlük, Birikenler, persona noN grata, Sessiz Sayfa, Mehmet Hayri'nin Defteri ,Karanlık Senfonisi, Vladimir'in derdi

8 yorum:

Vladimir dedi ki...

Hayat malesef koyuyor o mesafeleri, bazen aşıyoruz bazen mesafeler daha da büyüyor.
Bu mim ben de geçen hafta bir ara doldurmuştum. sevgiler.. :)

Unknown dedi ki...

Vladamir: Üstadım biliyorum doldurduğunu, okumuştum blogunu. Gece geç saatlerde doldurduğum için sadece bi an aklım ütü tahtası gibiydi. Teşekkürlerimle üstadım :)...

a. dedi ki...

Şu en temel eksikliklerin benimkilerle aynı:D
Çok şaşırdım:S
Mimi en yakın zamanda değerlendireceğim, Teşekkürler...

beenmaya dedi ki...

ben buraya teşekkürlerimi ileten hatta "siya üzerine kırmızı" rengini çok sevdiğimi de belirten bir yorum bıraktığımı sanıyordum ama sanırım teknik bir hataya kurban gitmiş :))

o halde ben tekrar teşekkürlerimi sunmak, miminizin en kısa sürede cevaplanacağını bilgisini vermek isterim. hem kim bilir belki başka bir mim gelip de seni bulabilir :))

sevgiler selamlar...

Arzu Eylem dedi ki...

Kaç zamandır kaçıyorum şu (MİM)lerden... Bu kez kaçmayacağım.Söz ilk fırsatta.
Sevgilerimle:)

Mehmet Hayri Zan dedi ki...

Teşekkür ederim sevgili kedi :)
En kısa zamanda yapacağım testi.
(bak şiir gibi oldu!)

Unknown dedi ki...

"a.nur"-Teşekkürler a.nur :).

Walla bu eksiklikleri nasıl gidereceğiz bakalım. Ayrıca değerlendiğin için sağol:). Son olarak hazırladığın listeyi yapacağım en kısa zamanda.

"beenmaya"-Asıl ben teşekkür ederim sevgili beenmaya. Ben pek beceremiyordum ama denedim. Siyah üzerine kırmızı her zaman beni düşünmeye itiyor :)

Sevgiler..

"BUGÜNÜ YAŞAMA ARZU'SU" - Ooo sevinidim o zaman bende merakla bekleyeceğim:). Çok teşekkğrler yorum için sevgili BUGÜNÜ YAŞAMA ARZU'SU. :D

"Mehmet Hayri Zan"- Sağol M.Hayri hocam.İlgiyle bekleyeceğim.Sevgiler:)

beenmaya dedi ki...

biraz geç oldu ama en sonunda cevaplayabildim :))

http://beenmaya.blogspot.com/2009/03/mimdir-mim.html